08 Haziran 2010

Cpu çok ısınıyor Bilgisayar kapanıyor [Çözüm]

CPU isinmasi

Cpu aşırı ısınmansından kaynaklanan bilgisayarın kapanması konusunda sizlere bir kaç öneri ile çözüm göstermeye çalışıcam. Öncelikle sorunun neden olduğunu ve pc nin nie kapandığını önce kısadan bir anlatayım. Sorun belli işlemcinin normalin üstünde ısınıyor. İşlemci ısınmasından dolayı bilgisayar neden kapanır. Nedeni basit. Anakart bios’u işlemcide aşırı ısınma olduğunda bilgisayar zarar görmemesi için bilgisayarı ya resetler yada kapatır. Bunu bios ayarından ayarlamanız mümkün fakat tavsiye edilen bir şey değil.

Bios da örnek veriyorum işlemci 80 dereceye vardığında bilgisyarı kapat diye bir ayar bölümü vardı. Bunla oynamak işlemci için sakıncalı olabiliyor. Bunu pek tavsiye etmem. Lafı fazla Temel olarak 2 şey yapabiliriz. Birincisi işlemciyi söküp fanını güzelce bir temizleyip tekrar takıp denemek. Bu çözüm olmaz ise eğer işlemci ve fan arasındaki bölümün macunu gitmiş olabilir. O kısıma macun sürerek fazla olamamak kaydı ile bu şekilde deneyebiliriz. Fakat buda çözmedi diyorsanız Bilgisayar resetlediğinde işlemciye elinizi dokundurun. Bakın acaba uyarıda mı bir sorun var yoksa gerçekten aşırı bir sıcaklık varmı. Eğer hala cpu daki aşarı sıcaklık sürüyorsa o zaman işlemcinizde sorun vardır. Genellikle bu 3 şeyden kaynaklanır bu sorun. Fandaki toz, İŞlemcideki macun ve işlemci arızası.

Cpu çok ısınıyor Bilgisayar kapanıyor [Çözüm]” 11 Yorum Yapılmış

  1. mehmet

    arkadaslar çözümü kasanıza işlemcı ve ankarta doğru ayrı bir soğutucu taktırın pc 10 saat oynuorm amd fx x8 işlemciyle dokunuyorum buz gibi

  2. hasan

    dert etmeyin arkadaşlar bırakın kendi haline ne kadar ısınıyosa ısınsın bi .ok olmaz işlemciye oyun oynarken zaten ister istemez derecesi tavan yapar işlemcinin peki bi .ok olurmu ? yok 😀 boşverin işlemciyi bırakın o kendi halinde takılsın 😀

  3. admin Post author

    bios güncelleme işlemi zordur. Ani bir elektrik kesintisinde anakartı konple kaybedebilirsiniz. Sonrasında alacağınız bir teknik servis ücreti bir anakart parasını geçebilir.

    Bu nedenle biz driver.uy7.net yönetimi olarak, bios güncellemelerini profosyonel olmadığınız taktirde tavsiye etmiyoruz.

  4. Erman

    Benim pcnin işlemcileri normalde bile 55-60 derece arasında bazen 50ye iniyor ama gpu ve hdd 40 ve 20dereceye kadar iniyor bunun sorunu ne olabilir?Biosu güncelle diye bi cevap gelirse vay halime:S bilmiyorum çünkü

  5. muhammed

    beniimm pc çoktann boyle oluyor ben servise verdim pcciye anakartı ekran kartını deqiştirdi… hala bu sorun var baska bi yere goturdum fanı değiştiricez dedi.. bende goturmedim acaba fandanmısır ltfnn yardımmm

  6. muro

    Mesir macunu ne olacak termal macun süreceksin kardeş.

  7. NU

    İşlemci ile fan arasına nasıl bir macun sürebiliriz
    Teşekkür ederim

  8. admin Post author

    Eklemeyi unutmuşum, AMD işlemcileri üzerine buz koysanız bile soğutamazsınız 🙂

    AMD sadece birkaç arızalı pc kontrolünde kullandım onun haricinde kullanmam ve kesinlikle AMD İŞLEMCİ TAVSİYE ETMEM !

  9. Burak

    Bide bi şey daha dene termal macunu yenileyin İşlemci üstündeki

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir